-

Just nu så håller jag på och läser Blondinbella's bok "Egoboost". Igår kväll så läste jag ett kapitel som berörde mig väldigt mycket.
Kapitlet "Vägra skammen-Våga anmäla" var så himla bra skrivet, så peppande och ändå så hemskt. Kapitlet handlar om när Isabella var ute på en klubb i Italien med två tjejkompisar och blev utsatt för ett sexuellt övergrepp. Isabella skulle gå och köpa drinkar vid baren då en man bakom henne tog tag i hennes axel och tröck in flera fingrar i hennes underliv och totalt rev sönder henne.
Jag vet inte hur exakt det där känns men jag vet hur känslorna efteråt känns. Det känns som om det är ens eget fel & man känner sig så utnyttjad o ensam. Det är hemskt och ingen tjej ska behöva utsättas för det!
Mitt tips till er läsare där ute är att när det här har hänt, anmäl. Det spelar ingen roll vad, anmäl. Om ni nu inte gör det för eran skull, gör det för alla andra tjejer där ute som han kan göra samma sak mot.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0