STORA BLOGGLISTAN

1 - Hur länge har du bloggat?
2 - Hur såg din bild av bloggar och bloggare ut en månad innan du själv började blogga?
3 - Vilken var den första blogg du förälskade dig i?
4 - Hur känner du inför dina första blogginlägg, när du såhär i efterhand läser dem?
5 - Hur många bloggar återvänder du till regelbundet som läsare?
6 - Av de bloggar du läser, hur många procent är dagboksbloggar och hur många är ämnesbloggar (t ex teknikbloggar, modebloggar, politiska bloggar)?
7- nämn en bloggare (obs:länka) som verkar väldigt olik dig, vars blogg du tycker om.
8 - Nämn en bloggare (obs: länka) som verkar väldigt lik dig, vars blogg du tycker om.
9 - Vad tycker dina närmaste om att du bloggar?
10 - Tycker folk som känner dig att du är dig själv i din blogg?
11 - Har du hittat en fungerande gräns för hur privat du vill vara i din blogg, eller tänjs den gränsen hela tiden?
12 - Nämn några saker som du aldrig bloggar om, och varför.
13 - I vilken utsträckning bloggar du för att få bekräftelse, tror du?
14 - Tror du att man kan lära känna en person genom att läsa hennes/hans blogg?
15 - Har du träffat folk IRL (in real life) efter att ha fått kontakt med dem via bloggen?
16 - Tror du att det kan vara skadligt för vissa personer att blogga?
17 - Har du någonsin blivit sårad av någonting som skrivits till/om dig i kommentarer eller i andra bloggar
18 - Har du själv skrivit saker du ångrar i din egen eller andras bloggar?
19 - Hur ser bloggandets nackdelar ut, för dig?
20 - Tror du att du fortfarande bloggar om två år?
21 - Nämn 5 bloggare som du vill ska svara på enkäten.


1 - Hur länge har du bloggat? I februari så har jag bloggat i två år.
2 - Hur såg din bild av bloggar och bloggare ut en månad innan du själv började blogga? Jag visste typ ingenting om det. Jag tyckte att det var töntigt & förstod inte att man kunde lägga ner tid på något sånt. Så tror jag att många som inte har en blogg idag oxå ser på det.
3 - Vilken var den första blogg du förälskade dig i? Haha, Blondinbellas
4 - Hur känner du inför dina första blogginlägg, när du såhär i efterhand läser dem? Ojj herregud.. Tänker nog mest att jag var en liten barnunge som ville blogga för att jag trodde att jag var cool & skulle få status om jag gjorde det.
5 - Hur många bloggar återvänder du till regelbundet som läsare? Runt 15 st skulle jag tro
6 - Av de bloggar du läser, hur många procent är dagboksbloggar och hur många är ämnesbloggar (t ex teknikbloggar, modebloggar, politiska bloggar)? Jag läser bara dagboksbloggar, tycker inte om ämnesbloggar nog för att jag inte skulle kunna tänka mig att driva en själv
7- nämn en bloggare (obs:länka) som verkar väldigt olik dig, vars blogg du tycker om. Oj, Foki tror jag. Eftersom hon e så gullig, aldrig ser några problem bla bla bla så är hon väldigt olik mig tror jag, Fokis.se.
8 - Nämn en bloggare (obs: länka) som verkar väldigt lik dig, vars blogg du tycker om. Hmm, svårt.. Måste nog faktiskt säga Dessie. Hon & jag tror att vi är bättre än vad vi är, är lite fjortis fast vi inte låtsas om det & vill gärna leka vuxen desireenilsson.se.
9 - Vad tycker dina närmaste om att du bloggar? Det beror på. Mina kompisar kan ibland tycka att det är jobbigt att jag driver en blogg, men tror nog ändå att dem är glada för mig iaf
10 - Tycker folk som känner dig att du är dig själv i din blogg? Har aldrig frågat så svårt att svara på den frågan
11 - Har du hittat en fungerande gräns för hur privat du vill vara i din blogg, eller tänjs den gränsen hela tiden? Den tänjs hela tiden. Men något som har hänt mina vänner, om jag bråkar med någon o.s.v skulle jag aldrig kunna skriva ut i bloggen
12 - Nämn några saker som du aldrig bloggar om, och varför. Mode/Kläder för att jag vill inte att bloggen ska vara för ytlig och för att jag inte vet något om det. Kan väl inte komma på så mycket mer.
13 - I vilken utsträckning bloggar du för att få bekräftelse, tror du? I en lagom utsträckning. Jag skulle ljuga om jag sa att jag absolut inte bloggar för att få bekräftelse för en del av mig tror att om min blogg blir större så kommer jag få mer status
14 - Tror du att man kan lära känna en person genom att läsa hennes/hans blogg? Om personen som driver bloggen är sig själv till 100% så ja
15 - Har du träffat folk IRL (in real life) efter att ha fått kontakt med dem via bloggen? Nej, men skulle gärna kunna ha en läsarfika eller något sånt
16 - Tror du att det kan vara skadligt för vissa personer att blogga? Ja visst, personer som tar åt sig för mycket skulle aldrig palla att få en massa elaka kommentarer varje dag. Dens självkänsla skulle sjunka riktigt lågt & till slut gå i depression
17 - Har du någonsin blivit sårad av någonting som skrivits till/om dig i kommentarer eller i andra bloggar? Ja det har jag. Förut så tog jag åt mig jättemycket av elaka kommentarer & jag skulle nog fortfarande blir sårad och skämmas om någon hängde ut mig i dens blogg. Nu så tar jag inte åt mig av kommentarer och skriver ett roligt Svar på tal istället
18 - Har du själv skrivit saker du ångrar i din egen eller andras bloggar? Ja, nu ångrar jag det såklart men just då så ångrade jag det inte, annars skulle jag väl inte ha skrivit det?
19 - Hur ser bloggandets nackdelar ut, för dig? Mycket tid som jag lägger ner på bloggen kunde jag ha lagt ner på annat kul t.ex. Jag kan lätt bli stressad eller deprimerad om bloggen skulle ha sjunkit rejält med besökare.
20 - Tror du att du fortfarande bloggar om två år? Kanske, jag vet inte. Det beror på hur bloggen går & hur mycket tid jag har
21 - Nämn 5 bloggare som du vill ska svara på enkäten. Alla som vill ska svara :D
Listan tagen av http://matildasimonette.blogg.se :) ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0