EUROVISION SONG CONTEST 2011

5. UNGERN: What about my dreams-Kati Wolf

Ungern ville inte att Kati skulle representera deras land eftersom dom tyckte att hon va för gammal. Men till slut så va de hon som skulle få representera Ungern. För en gångs skull så tycker jag att dom skickar en bra låt, & en bra sångerska. Dock så skulle de ha kunnat blivit bättre om hon hade rört sig lite mer på scenen. Men ändå värd en femteplats! :)

4. IRLAND: Lipstick- Jedward

Irland är det land som har vunnit Eurovision flest gånger genom åren, men på den senaste tiden så har det inte gått så bra för dom. I år så skickade dom tvillingparet Jedward som kanske inte har världens bästa sångröster. Men låten är bra och man blir hur glad som helst av det här så därför förtjänar dom en fjärdeplats!

3. AZERBAIJAN: Running Scared- Ell/Nikki
Azerbaijans största dröm verkar vara att vinna Eurovision. Dom har haft bra placeringar varje år och lägger varje år ner en massa pengar på sitt bidrag. I år så hyr dom in svenska låtskrivare & svenska körtjejer. Låten sjungs av Ell & Nikki. Hon är tvåbarnsmamma och han studerar musik. Båda två sjunger bra och låten är även bra. Det är ett bra scenframträdande och jag tycker att dom förtjänade vinsten. Men för mig så hamnar dom bara på en tredjeplats :)
2. FINLAND: Paradise Oskar- Da da dam
Axel (som han egentligen heter) var så trött på alla skitlåtar som va me i Eurovision så han skrev en egen låt och vann Finlands uttagning till Eurovision. Låten handlar om hur ett barn ska rädda världen från alla miljöhot och jag tycker att den är bra & fin. Dessutom så sjunger han väldigt bra och jag älskar just den här typen av musik i Eurovision. Synd att han inte kom högre i finalen.
1. SVERIGE: Popular- Eric Saade
Ja, jag är partisk men vem fan är inte de? Jag tycker att Eric borde vunnit igår eftersom han förtjänar det. Låten är inte bra, han sjunger inte speciellt bra men, scenframträdandet i grymt! Ingen levererade så som Eric gjorde igår och bara därför förtjänar han förstaplatsen.

Kommentarer
Postat av: Katja

sv: jag har jobbat och sovit, du då? :) :)

2011-05-15 @ 19:17:34
URL: http://katjasplace.blogg.se/
Postat av: Super angel

sv:Tack så mycket! :)

Superfin blogg!

2011-05-15 @ 19:19:44
URL: http://fridahjarta.blogg.se/
Postat av: marinathereséfransson

sv: Tack så mycket! :)

Jodå allt är bara bra med mig, själv då?

2011-05-15 @ 20:58:32
URL: http://baramarina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0